Poniedziałek, pierwszy dzień po powrocie dzieci do przedszkola, uraczył nas przepiękną pogodą. Po tak długim czasie nieobecności, nie mogliśmy siedzieć w przedszkolu. Wybraliśmy się z dziećmi na długi spacer. Pieszczeni promykami słońca odkrywaliśmy zmiany, które zaszły w otoczeniu przedszkola z początkiem wiosny. Miło było  w towarzystwie dzieci odkrywać pierwsze pąki liści na drzewach i maleńkie stokrotki w trawie. Tylko patrzeć jak wiosna buchnie kolorami.


Spragnione towarzystwa dzieci aż przebierały nóżkami rwąc się do wspólnej zabawy. Zastałe nóżki i rączki trzeba było porządnie rozruszać i dać upust nagromadzonej w domach energii. W sali Maluszków powstał labirynt, który dzieci musiały pokonać. Urocze maluchy zdobywały go w swoim stylu. Jedni brnęli do przodu nie patrząc na ściany, inni grzęźli w ślepych alejkach. Byli też i tacy, którzy bez problemu gnali prosto do celu. Z początku nieśmiałe, po przejściu labiryntu dzieci wracały z uśmiechem na ustach by ponownie przejść tor przeszkód.

Grupa Starszaków podczas pierwszych zajęć sensorycznych pokonywała swój tor przeszkód. Przez miesiąc nie było łaskotek i kłujek 😃 zatem pora nadrobić zaległości. Po porannym spacerze czas poćwiczyć stópki i rączki.

 

I tak powoli wracamy do naszych zajęć i przedszkolnego rytmu. Podczas zajęć języka angielskiego, Ciocia Sandra z dumą obserwowała jak dzieci przy kolorowym głośniku wymieniały po angielsku wszystkie kolory. Nauka zdalna nie poszła w las. Brawo dzieci. Moglibyśmy słuchać ciągle “łed” (red), “pepu” (purple), czy “win” (green). 🙂

 

W tym tygodniu tematem głównym była Ziemia i ochrona środowiska. Zajęcia nawiązywały do Dnia Ziemi obchodzonego 22 kwietnia. Dzieci chociaż małe, mają już sporą świadomość zachowań ekologicznych. Podczas zajęć multimedialnych, wychowawczynie opowiadały dzieciom o planecie, na której żyjemy. Poznały je z globusem. Dzieci dowiedziały się, dlaczego mówimy o niej “błękitna planeta”. Czego jest więcej lądu czy wody? Gdzie leży Polska a gdzie żyją kangury.

Dlaczego musimy dbać o naszą przyrodę i co możemy zrobić dla Ziemi aby jak najdłużej była czysta? Zajęcia teoretyczne o segregowaniu śmieci to przede wszystkim ćwiczenia utrwalające wiedzę dzieci. Aby wyrobić w nich nawyk do segregowania śmieci  wychowawczynie  zaprosiły je do wspólnej zabawy. Na początku symboliczne przedmioty dzieci umieszczały na specjalnie oznakowanych kartkach.

Potem zabawa się rozkręciła. W sali stanęły specjalnie przygotowane i oznakowane pojemniki na śmieci. Każde dziecko miało możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat segregacji odpadów. W chwili zawahania mogło liczyć na pomoc kolegów i koleżanek: “otwieramy i chop sasa.” 🙂


Nie obyło się bez tematycznych prac plastycznych.

Ostatniego dnia tygodnia odbyły się lubiane przez dzieci zajęcia z cyklu Eksperymenty Przedszkolaka. Tym razem “Mleczna mozaika”. Eksperyment przeprowadzony w przedszkolu bardzo podobał się dzieciom. Zachęcamy do wspólnej zabawy w domu.

Do przeprowadzenia doświadczenia wystarczy tylko:
– talerzyk z mlekiem
– kolorowe barwniki spożywcze np. w szklankach
– płyn do naczyń z wodą w szklance
– łyżeczka i pędzelek
Przebieg:
Na talerzyk z mlekiem kolejno dodajemy po kilka kropel każdego z barwników rozcieńczonych z wodą.Zanurzamy pędzelek w płynie do naczyń a następnie dotykamy nim naszej kolorowej mlecznej powierzchni i tak powstaje mozaika która przybiera różne formy w zależności od naszych ruchów pędzelkiem.