Zajęcia dodatkowe

Zadaniem nas dorosłych jest otwieranie dzieciom drzwi do świata, w którym odnajdą swoją ścieżkę zainteresowań, rozwoju zdolności twórczych i osobowości. W Domku Elfów każde dziecko ma szansę spróbować swych sił w wielu dziedzinach. Przekonać się jak to jest być karateką, baletnicą, piłkarzem czy też artystą. W naszej ofercie znajduje się wiele zajęć dodatkowych, które rozwijają w dzieciach ich pierwsze pasje.

Balet

Zajęcia baletu zawierają w sobie elementy gimnastyki rozciągającej, ćwiczeń ogólnorozwojowych poprawiających sprawność fizyczną, kształtujących prawidłową postawę ciała oraz koordynację ruchową. Dzieci ucząc się prostych elementów tanecznych i łącząc je w układy, poznają podstawy tańca klasycznego.

Zajęcia baletu prowadzi Patrycja Milaniuk, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Finalistka Konkursu Tańca Klasycznego im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku a także laureatka I miejsca w Konkursie Tańca Klasycznego w Caen we Francji.

Występowała na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu, a także Teatru Wielkiego w Warszawie. Pracowała w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca “Mazowsze” a od 7 lat związana jest z Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego.

Ceramika

Zajęcia ceramiki prowadzi Marta Baranowska, która od kilku lat prowadzi Pracownię GAGA w Zalesiu Dolnym. Pani Marta jest osobą otwartą, komunikatywną i przede wszystkim kreatywną. Te właśnie cechy wykorzystuje w pracy z dziećmi. Na zajęciach ceramicznych rozwija zdolności manualne, poprawia motorykę małą i rozbudza wrażliwość i wyobraźnię przestrzenną przedszkolaków.

Podczas jej zajęć dzieci kształtują swoją wyobraźnię i zdolności manualne. Uczą się pracy w grupie. Rozwijają cierpliwość i skupienie. Własnoręcznie wykonują gliniane miseczki, koszyczki, ozdoby, zwierzątka, postacie z bajek i co tylko wyobraźnia podpowie. Pani Marta wykorzystuje najróżniejsze techniki pracy z gliną, od lepienia przez szablony, formy, na odciskaniu roślin nie kończąc. Dzieci zabierają do domu prawdziwe cuda. Wypalone w profesjonalnym piecu, pomalowane specjalnymi farbami szkliwowymi.

Legorobotyka

Kto nie lubi klocków LEGO. Te zajęcia są znakomitym połączeniem wiedzy z zabawą. Dzięki edukacyjnym klockom, dzieci rozwijają umiejętności manualne a także inteligencję wizualno – przestrzenną poprzez myślenie obrazami czy też poprzez rozwijanie swojej wyobraźni.

Celem zajęć jest:

  • pobudzanie dziecięcej kreatywności,
  • rozwijanie zdolności inżynierskich,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz twórczego rozwiązywania problemów,
  • nauka podstaw logiki, mechaniki, fizyki, matematyki, a także podstaw programowania.

Zajęcia prowadzi Rafał Knieć z „Dziecięce Przygody z Robotyką” . Pan Rafał nie narzuca rozwiązań, stara się by dzieci dochodziły do nich samodzielnie. Podczas zajęć dzieci poznają temat danej konstrukcji lub maszyny oraz jej funkcjonalność. Przy pomocy zestawów klocków, dzieci wspólnie budują daną konstrukcję lub maszynę, pomagają im w tym kolorowe karty pracy. Instrukcje mają na celu pobudzać uczestników do samodzielnego myślenia. Po zbudowaniu modelu, dzieci bawią się i wykonują ćwiczenia edukacyjne w oparciu o stworzone konstrukcje.

Storytelling

Warsztaty Storytelling mają na celu nauczanie języka angielskiego poprzez opowiadanie bajek. Ważną ich cechą jest również rozwijanie kreatywności dzieci, które samodzielnie tworzą scenografię oraz wszelkie rekwizyty. Dzieci czynnie posługują się językiem angielskim w mowie. Celem końcowym jest samodzielne opowiadanie całej bajki lub jej fragmentów w zależności od stopnia gotowości dzieci.

Zajęcia prowadzi Sylwia Zabor-Żakowska, która specjalizuje się w rozwijaniu potencjału twórczego dzieci.  Wykorzystuje w tym celu zarówno osiągnięcia współczesnej nauki z zakresu psychologii i aktywności twórczej, jak również tworzy i realizuje autorskie, innowacyjne metody. Od lat publikuje je na łamach Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych jako twórczą inspirację dla nauczycieli.

Przy wsparciu Gminy Piaseczno przygotowała publikację książkową „Poetry in Art.”, która zawiera zbiór wielu scenariuszy zajęć twórczych.  Ciekawostką jest fakt, iż ilustracje w tej książce są wykonane przez dzieci. Myślenie i rozwijanie pomysłowości, kreatywności dzieci  jest osią, wokół której pani Sylwia buduje zajęcia edukacyjne dla dzieci  z obszaru językowego i artystycznego.  Wprowadzanie dzieci w świat twórczości za pomocą obrazu, słowa i dźwięku jest pasją Pani Sylwii, która prowadzi ją do kreowania wielu projektów twórczych.

Ukończyła Filologię Angielską, Studia Przyrodnicze, Studia z Psychologii i Wspierania Aktywności Twórczej oraz Malarstwo.  Wiedzę z zakresu rozwijania kreatywności podczas nauczania języka pogłębiała w Oxfordzie. Jej pasja, ciekawość świata  i chęć stałego rozwoju doprowadziła ją  do  opanowania języka hiszpańskiego, aby przekazywać ten coraz popularniejszy w świecie język najmłodszym. Jest malarką  oraz publikującą  i nagradzaną poetką. Jej  obrazy biorą udział w wystawach zbiorowych w Muzeum Regionalnym w Piasecznie.  Prowadzi Rzeżucha Studio w Jesówce.

Rękodzieło

Warsztaty rękodzieła dla dzieci prowadzi Bernadeta Szyszkowska. W swojej pracowni „Szyszka Dziergajka Handmade” ręcznie tworzy dekoracje i zabawki dla dzieci. Rękodzieło to jej hobby. Pasja, którą chcę się podzielić. Szydełkuje, wykleja, maluje. Ma głowę pełną pomysłów, a ręce głodne pracy. Jako mama dwójki dzieci, uczy je kreatywnej zabawy przez samodzielne tworzenie zabawek i dekoracji.

Warsztaty rękodzieła dla dzieci, bawiąc – uczą. Uczą kreatywności, samodzielności oraz wiary we własne możliwości.

Podczas zajęć dzieci poznają różne techniki dekoracji. Przy okazji świetnej zabawy nauczą się robić biżuterię, dekorować przedmioty codziennego użytku, malować na tkaninie, robić maskotki ze skarpetek, zakładki do książek oraz operować igłą i nitką przyszywając guziki, szyjąc okładki na zeszyty, dekoracje z filcu. Będą wykorzystywać rzeczy nowe i używane. Przerabiać nadając im drugie życie. Stworzą dekoracje świąteczne oraz prezenty na specjalne okazje dla rodziny i przyjaciół.

Celem warsztatów jest pokazanie dzieciom jak fantastyczne może być rękodzieło. Otworzenie im furtki do znalezienia swojego hobby. Pasji, dzięki której będą mogły wyrazić siebie. Pokazanie, że przedmiot wykonany własnoręcznie dla siebie lub kogoś bliskiego będzie cenniejszy niż najdroższa rzecz w sklepie.

Taniec

Nauka tańca pozwoli dzieciom na opanowanie technicznych i artystycznych tajników poznawanych tańców. Zajęcia odbywające się w systematyczny sposób mają na celu - oprócz nauki tańca - pozytywne ukierunkowanie nadmiaru energii, poprawienie procesów przyswajania wiedzy, wyrabiania umiejętność koncentracji uwagi, wewnętrznej dyscypliny, współpracy i poczucia estetyki. Zabawy, którymi przeplatane są zajęcia mają na celu rozwijanie myślenia, usprawniają koordynację ruchową, refleks, oraz motywują do pozytywnej rywalizacji.

Zajęcia prowadzi Marcin Sochacki, dyplomowany instruktor fitness i tańca. Założyciel szkoły tańca „MOVE”. Jego warsztaty taneczne odbywają się zgodnie z opracowanym Programem Edukacji Tanecznej "Wychowanie Poprzez Taniec" w oparciu o zalecenia Światowej Organizacji Tańca oraz autorskie choreografie taneczne do bieżących hitów.

Pana Marcina mieliśmy okazję poznać podczas ostatniego pikniku w naszym przedszkolu. To on poderwał wówczas do tańca dzieci i rodziców.

Sport - Drużyna Kangura

Już od września dołączą do nas trenerzy z Przedszkoliada.pl, którzy prowadzą ogólnopolski program rozrywki ruchowej „Drużyna Kangura”. Program zajęć „Drużyna Kangura” jest formą zachęcenia dzieci do podejmowania aktywności fizycznej opartej na ćwiczeniach z piłkami. Jest on odpowiedzią na potrzebę realizacji zainteresowań ruchowych przedszkolaków oraz ich rodziców, chcących zapewnić swoim dzieciom jak najlepsze warunki do rozwoju fizycznego i motorycznego. Zajęcia są prowadzone przez cały rok przedszkolny, a więc zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącymi systematyczności wysiłku fizycznego. Spełniony jest też drugi warunek ŚOZ, mianowicie każde zajęcia trwają na tyle długo, aby utrwaliły się korzystne efekty zdrowotne ruchu. Tym samym Przedszkoliada.pl wyrabia u dzieci potrzebę regularnej aktywności fizycznej.

Program zajęć jest logicznie ułożony - od zajęć najprostszych do coraz bardziej złożonych. W rezultacie prowadzonych zajęć uzupełnionych o ich oprawę oraz pozostałe elementy systemu rozrywki ruchowej Przedszkoliada.pl uzyskujemy unikatowy w skali światowej projekt kreujący kulturę fizyczną wśród przedszkolaków. Uczestnicy systemu Przedszkoliada.pl są nazywani „Aktywnymi Przedszkolakami”.

Głównym celem programu „Drużyna Kangura” jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.

CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:

  • polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
  • uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
  • ukulturalnianie fizyczne dziecka
  • zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
  • przygotowanie mentalne do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności, pogodzenia się z przegraną oraz szacunku do przeciwnika,
  • popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.

W pierwszym semestrze zajęć „Drużyna Kangura” najważniejszym zadaniem jest zachęcenie i zainteresowanie przedszkolaków ukierunkowaną aktywnością fizyczną poprzez zabawy z piłkami.

Kontynuacja zajęć w drugim semestrze służyć ma utrzymanie ciągłości aktywności fizycznej dzieci i dalszemu rozwijaniu ich umiejętności.

Korzystając z szerokiego wachlarza form i treści dążymy do osiągnięcia celu nadrzędnego, jakim jest ukształtowana potrzeba podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci. Dzięki temu możliwy jest rozwój konkretnych umiejętności z zakresu wszystkich gier zespołowych. Takie celowe działania sprzyjają zarówno wyposażeniu przedszkolaka w potrzebne umiejętności i służą ogólnemu rozwojowi zdolności motorycznych. W efekcie dzieci mają samoświadomość celowości ćwiczeń i wszechstronnie się rozwijają.

CELE SZCZEGÓŁOWE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA:

  • dostrzeganie wpływu grupy na jednostkę,
  • wyposażenie przedszkolaków w podstawowe umiejętności z zakresu kultury fizycznej,
  • radzenie sobie z konfliktami,
  • uświadomienie dzieciom ich możliwości,
  • znajomość różnych rodzajów ćwiczeń, gier i zabaw,
  • kształtowanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń z zakresu aktywności fizycznej,
  • rozwijanie naturalnych umiejętności dziecka,
  • motywowanie do pracy i osiągania lepszych wyników,
  • nauka pokonywania zmęczenia i słabości,
  • prezentacja dyscyplin sportów zespołowych z piłkami; piłki nożnej, koszykówki, piłki ręcznej, siatkówki
  • określenie kierunku dalszego rozwoju fizycznego dzieci poprzez ich aktywność fizyczną,
  • wszechstronne rozwijanie osobowości,
  • rozwijanie tolerancji wobec innych osób,
  • wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji i zachowań fair play,
  • poszanowanie cudzego mienia.

„AKTYWNY PRZEDSZKOLAK”:

  • wie, jaki wpływ na jego organizm ma ruch.
  • wie, ile czasu potrzeba, by stać się sprawnym.
  • potrafi sprawić, aby ćwiczenia stały się nawykiem.
  • zna różnego rodzaju ćwiczenia z piłkami.
  • zna różne formy gier i zabaw grupowych.
  • posiada umiejętność czucia położenia i ruchów ciała w przestrzeni oraz względem ruchomego przyboru.
  • zna zasady higienicznego postępowania w odniesieniu do otoczenia.
  • wie jak bezpiecznie zachować się w czasie zajęć ruchowych.
  • rozumie, na czym polega dobre komunikowanie się i współpraca z innymi.
  • rozróżnia piłki względem dyscypliny sportu z zakresu dyscyplin składających się na program zajęć.
  • wie gdzie mieszka Kangur, jakie jest jego środowisko i jak się porusza.