Zajęcia dodatkowe

Zadaniem nas dorosłych jest otwieranie dzieciom drzwi do świata, w którym odnajdą swoją ścieżkę zainteresowań, rozwoju zdolności twórczych i osobowości. W Domku Elfów każde dziecko ma szansę spróbować swych sił w wielu dziedzinach. Przekonać się jak to jest być karateką, baletnicą, piłkarzem czy też artystą. W naszej ofercie znajduje się wiele zajęć dodatkowych, które rozwijają w dzieciach ich pierwsze pasje.

Balet

Zajęcia baletu zawierają w sobie elementy gimnastyki rozciągającej, ćwiczeń ogólnorozwojowych poprawiających sprawność fizyczną, kształtujących prawidłową postawę ciała oraz koordynację ruchową. Dzieci ucząc się prostych elementów tanecznych i łącząc je w układy, poznają podstawy tańca klasycznego. Zajęcia baletu prowadzi Patrycja Milaniuk, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Finalistka Konkursu Tańca Klasycznego im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku a także laureatka I miejsca w Konkursie Tańca Klasycznego w Caen we Francji. Występowała na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu, a także Teatru Wielkiego w Warszawie. Pracowała w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca “Mazowsze” a od 7 lat związana jest z Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego.

Ceramika

Zajęcia ceramiki prowadzi Marta Baranowska, która od kilku lat prowadzi Pracownię GAGA w Zalesiu Dolnym. Pani Marta jest osobą otwartą, komunikatywną i przede wszystkim kreatywną. Te właśnie cechy wykorzystuje w pracy z dziećmi. Na zajęciach ceramicznych rozwija zdolności manualne, poprawia motorykę małą i rozbudza wrażliwość i wyobraźnię przestrzenną przedszkolaków. Podczas jej zajęć dzieci kształtują swoją wyobraźnię i zdolności manualne. Uczą się pracy w grupie. Rozwijają cierpliwość i skupienie. Własnoręcznie wykonują gliniane miseczki, koszyczki, ozdoby, zwierzątka, postacie z bajek i co tylko wyobraźnia podpowie. Pani Marta wykorzystuje najróżniejsze techniki pracy z gliną, od lepienia przez szablony, formy, na odciskaniu roślin nie kończąc. Dzieci zabierają do domu prawdziwe cuda. Wypalone w profesjonalnym piecu, pomalowane specjalnymi farbami szkliwowymi.

Język hiszpański

Nauczanie języka hiszpańskiego z elementami CLIL metodą kreatywną dla dzieci przedszkolnych prowadzi Sylwia Zabor-Żakowska. Specjalistka w rozwijaniu potencjału twórczego dzieci. Wykorzystuje w tym celu zarówno osiągnięcia współczesnej nauki z zakresu psychologii i aktywności twórczej, jak również tworzy i realizuje autorskie, innowacyjne metody. Ukończyła Filologię Angielską, Studia Przyrodnicze, Studia z Psychologii i Wspierania Aktywności Twórczej oraz Malarstwo. Wiedzę z zakresu rozwijania kreatywności podczas nauczania języka pogłębiała w Oxfordzie. Jej pasja, ciekawość świata i chęć stałego rozwoju doprowadziła ją do opanowania języka hiszpańskiego, aby przekazywać ten coraz popularniejszy w świecie język najmłodszym. Jest malarką oraz publikującą i nagradzaną poetką. Jej obrazy biorą udział w wystawach zbiorowych w Muzeum Regionalnym w Piasecznie. Prowadzi Rzeżucha Studio w Jesówce. Jej zajęcia to zawsze niezwykle ciekawie spędzony czas. Podczas zajęć wykorzystywane są:
  • Szereg technik plastycznych – rysowanie za pomocą różnych mediów – flamastry, pastele suche i olejne, kredki woskowe, ołówek, węgiel, malowanie – akwarela, tempera, farba akrylowa, tusz, wycinanie, lepienie, konstruowanie 3D, metaloplastykę, filc, tkanina, kolaż, origami, zastosowanie materiałów naturalnych (liście, orzeszki, patyczki, glina itp.) oraz recyclingowych.
  • Techniki twórczego myślenia – skojarzenia, transformacje, analogie, myślenie dedukcyjne, myślenie abstrakcyjne
  • Muzykę, dramę, piosenki, bajki, historyjki, rozmówki, filmiki, wierszyki, słuchowiska, czytanie książek, poznawanie legend, samodzielnie tworzone gry i zabawy językowe
  • Metodę pracy projektowej
  • Zabawę słowem
  • Atrakcyjne materiały wizualne
  • Elementy klasycznych metod nauczania języka obcego: TPR, imersji, drylu
  • Nowoczesną technologię – gry interaktywne, fotografię, dyktafon, prostą kamerę

Karate Koukushin

Zajęcia prowadzi sensei Łukasz Mozer (2 Dan). Cieszą się one ogromną popularnością w naszym przedszkolu. Pan Łukasz wymaga wiele od siebie i innych. Wprowadza na swoich zajęciach przyjazną i rodzinną atmosferę wprost „zarażając” dzieci sportową pasją. Pan Łukasz posiada uprawnienia instruktora karate kyokushin. Jest wychowankiem sensei Krzysztofa Markowskiego. Ukończył Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie. Co roku podczas pikniku w naszym przedszkolu, odbywa się specjalny pokaz karate. Mamy wówczas przyjemność podziwiać nabyte umiejętności naszych wychowanków.

Korektywa

Ćwiczenia gimnastyczne mające na celu zapobieganie powstawaniu wad. Gimnastyka korekcyjna odgrywa ważną rolę u dzieci w wieku przedszkolnym. Wówczas to zaczyna kształtować się postawa ciała, rozpoczyna się szybki rozwój cech motorycznych, kształtują pierwsze nawyki ruchowe. Podczas zajęć dzieci zdobywają umiejętności ruchowe, które wspomagają kształtowanie prawidłowej sylwetki i postawy ciała, ćwiczą pamięć, koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz nabywają umiejętność samokontroli. Rodzaje zabaw ruchowych:
  • zabawy z elementami równowagi
  • zabawy z elementami czworakowania
  • zabawy z elementami wspinania się
  • zabawy z elementami podskoku i skoku
  • zabawy z elementami rzutu, celowania i toczenia
  • zabawy orientacyjno – porządkowe
Cele:
  • Nauka umiejętności zachowania równowagi ciała.
  • Wzmacnianie grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę (mięśni posturalnych, pasa barkowego,
  • lędźwiowej części kręgosłupa, stóp, podudzia, pośladków).
  • Nauka rozciągania mięśni przykurczonych i ich uelastyczniania.
  • Nauka słuchania i rozumienia poleceń, wyrabianie orientacji w otoczeniu.
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej.
  • Nauka poprawnego wykonywania podskoków, zeskoków oraz przeskoków.
  • Nauka poprawnego pokonywania przeszkód.
Zajęcia prowadzi Marek Szymański, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego, kierunek - Wychowanie Fizyczne oraz Absolwent Wyższej Szkoły Kultury Fizycznej i Turystyki im. H. Konopackiej w Pruszkowie kierunek Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna. Jest trenerem II klasy lekkiej atletyki, instruktorem pływania oraz rekreacji snowboardu MEN. Sędzia klubowy komisji sędziowskiej PZS. Pracuje z dziećmi od 2007 roku.

Legorobotyka

Kto nie lubi klocków LEGO. Te zajęcia są znakomitym połączeniem wiedzy z zabawą. Dzięki edukacyjnym klockom, dzieci rozwijają umiejętności manualne a także inteligencję wizualno – przestrzenną poprzez myślenie obrazami czy też poprzez rozwijanie swojej wyobraźni. Celem zajęć jest:
  • pobudzanie dziecięcej kreatywności,
  • rozwijanie zdolności inżynierskich,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz twórczego rozwiązywania problemów,
  • nauka podstaw logiki, mechaniki, fizyki, matematyki, a także podstaw programowania.
Zajęcia prowadzi Rafał Knieć z „Dziecięce Przygody z Robotyką” . Pan Rafał nie narzuca rozwiązań, stara się by dzieci dochodziły do nich samodzielnie. Podczas zajęć dzieci poznają temat danej konstrukcji lub maszyny oraz jej funkcjonalność. Przy pomocy zestawów klocków, dzieci wspólnie budują daną konstrukcję lub maszynę, pomagają im w tym kolorowe karty pracy. Instrukcje mają na celu pobudzać uczestników do samodzielnego myślenia. Po zbudowaniu modelu, dzieci bawią się i wykonują ćwiczenia edukacyjne w oparciu o stworzone konstrukcje.

Mały piłkarz

Zajęcia ruchowe z elementami piłki nożnej mają na celu oswajanie dzieci z piłką poprzez zabawy i ćwiczenia. Podczas zajęć dzieci zdobywają umiejętności ruchowe, które wspomagają nawyki potrzebne w grze w piłkę nożną. Nabywają nawyk prawidłowej sylwetki i postawy ciała, ćwiczą pamięć, koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz nabywają umiejętność samokontroli. Zajęcia prowadzi Marek Szymański, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego, kierunek – Wychowanie Fizyczne oraz Absolwent Wyższej Szkoły Kultury Fizycznej i Turystyki im. H. Konopackiej w Pruszkowie kierunek Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna. Jest trenerem II klasy lekkiej atletyki, instruktorem pływania oraz rekreacji snowboardu MEN. Sędzia klubowy komisji sędziowskiej PZS. Pracuje z dziećmi od 2007 roku. Pan Marek prowadzi również zajęcia korekcyjne w naszym przedszkolu. Jest bardzo lubiany przez dzieci. Jego zajęcia to możliwość rozładowania niespożytej energii naszych wychowanków.

Mam pomysł / I’ve got an idea / Tengo una idea

Zajęcia kreatywne przeznaczone dla dzieci przedszkolnych. W trakcie zajęć dzieci tworzą głównie własne zabawki przy wykorzystaniu materiałów plastycznych i recyclingowych. Wykonane własnoręcznie zabawki służą do dalszej zabawy w domu, co istotnie wpływa na wzrost aktywności twórczej dzieci. Zajęcia zawierają elementy języka angielskiego lub hiszpańskiego odnoszącego się do pojęć plastycznych i wiedzy ogólnej o świecie. Osadzone są w kontekście kosmopolitycznego myślenia o świecie. Podczas zajęć wykorzystywane są:
  • Szereg technik plastycznych – rysowanie za pomocą różnych mediów – flamastry, pastele suche i olejne, kredki woskowe, ołówek, węgiel, malowanie – akwarela, tempera, farba akrylowa, tusz, wycinanie, lepienie, konstruowanie 3D, metaloplastykę, filc, tkanina, kolaż, origami, zastosowanie materiałów naturalnych (liście, orzeszki, patyczki, glina itp.) oraz recyclingowych.
  • Techniki twórczego myślenia – skojarzenia, transformacje, analogie, myślenie dedukcyjne, myślenie abstrakcyjne
  • Muzyka, drama, piosenki, bajki, historyjki, rozmówki, filmiki, wierszyki, słuchowiska, czytanie książek, poznawanie legend, samodzielnie tworzone gry i zabawy językowe
  • Metoda pracy projektowej
  • Zabawa słowem
Zajęcia prowadzi Sylwia Zabor-Żakowska, która specjalizuje się w rozwijaniu potencjału twórczego dzieci.  Wykorzystuje w tym celu zarówno osiągnięcia współczesnej nauki z zakresu psychologii i aktywności twórczej, jak również tworzy i realizuje autorskie, innowacyjne metody. Od lat publikuje je na łamach Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych jako twórczą inspirację dla nauczycieli. Przy wsparciu Gminy Piaseczno przygotowała publikację książkową „Poetry in Art.”, która zawiera zbiór wielu scenariuszy zajęć twórczych.  Ciekawostką jest fakt, iż ilustracje w tej książce są wykonane przez dzieci. Myślenie i rozwijanie pomysłowości, kreatywności dzieci  jest osią, wokół której pani Sylwia buduje zajęcia edukacyjne dla dzieci  z obszaru językowego i artystycznego.  Wprowadzanie dzieci w świat twórczości za pomocą obrazu, słowa i dźwięku jest pasją Pani Sylwii, która prowadzi ją do kreowania wielu projektów twórczych. Ukończyła Filologię Angielską, Studia Przyrodnicze, Studia z Psychologii i Wspierania Aktywności Twórczej oraz Malarstwo.  Wiedzę z zakresu rozwijania kreatywności podczas nauczania języka pogłębiała w Oxfordzie. Jej pasja, ciekawość świata  i chęć stałego rozwoju doprowadziła ją  do  opanowania języka hiszpańskiego, aby przekazywać ten coraz popularniejszy w świecie język najmłodszym. Jest malarką  oraz publikującą  i nagradzaną poetką. Jej  obrazy biorą udział w wystawach zbiorowych w Muzeum Regionalnym w Piasecznie.  Prowadzi Rzeżucha Studio w Jesówce.

Nauka gry na skrzypcach

„KIEDY NAUCZANIE STAJE SIĘ SZTUKĄ” – zajęcia z nauki gry na skrzypcach z Panią Patrycją Grecką. Lekcje odbywają się raz w tygodniu po 30 minut. Jeden raz w miesiącu odbywa się wspólne muzykowanie w grupie. Dzieci mają niewiarygodną zdolność uczenia się, szczególnie poprzez naśladowanie – dlatego Pani Patrycja dużo gra starając się być idealnym wzorem. Dzieci grają ze słuchu zanim poznają zapis nutowy. Liczy się nastawienie na znalezienie przyjemności muzykowania oraz skuteczne przygotowanie do koncertów. Zajęcia odbywają się w ciepłej, spokojnej aurze – akceptując tempo rozwoju każdego z osobna. Edukacja pozbawiona jest egzaminów – czysta przyjemność. Możliwa jest również gra skrzypka z akompaniamentem fortepianowym. Zajęcia 1 raz w tygodniu przez 30 min. Skrzypce wypożycza Pani Patrycja.

Pianino

Podczas zajęć prowadzonych przez Panią Marzenę Borowiecką ze Szkoły Muzycznej "ISOLA MUSICA" dzieci mają możliwość zagłębienia się w tajniki gry na pianinie. Program jest tak przygotowany aby w niestresujący sposób, gry na pianinie mógł się nauczyć nawet przedszkolak. Pani Marzena do każdego ucznia podchodzi indywidualnie. Według niej, każdy ma inny cel nauki, inne zdolności, inne doświadczenie ale przede wszystkim inny charakter. Bierze pod uwagę wszystkie te cechy, co gwarantuje satysfakcję i osiągnięcie wspólnego celu jakim jest sztuka gry na pianinie. Naukę gry na pianinie można rozpocząć pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia. Decyzję, o wyborze instrumentu oraz momentu, od którego dziecko zaczyna naukę podejmują rodzice. Uczęszczanie dzieci na zajęcia rytmiki, które odbywają się w przedszkolu są wstępem do wkroczenia w świat muzyki, co również ułatwia kontakt podczas nauki gry na pianinie z Przedszkolakiem. Na zajęciach dzieci poznają nuty, zapis muzyczny oraz pokonują kolejne etapy wtajemniczenia w graniu piosenek, melodii oraz docelowo utworów. Dla zainteresowanych osób możliwy jest występ dziecka podczas koncertów, które odbywają się trzy razy w roku w Centrum Kultury Wilanów w Powsinie wraz z uczniami Szkoły Muzycznej „Isola Musica”.

Rękodzieło

Warsztaty rękodzieła dla dzieci prowadzi Bernadeta Szyszkowska. W swojej pracowni „Szyszka Dziergajka Handmade” ręcznie tworzy dekoracje i zabawki dla dzieci. Rękodzieło to jej hobby. Pasja, którą chcę się podzielić. Szydełkuje, wykleja, maluje. Ma głowę pełną pomysłów, a ręce głodne pracy. Jako mama dwójki dzieci, uczy je kreatywnej zabawy przez samodzielne tworzenie zabawek i dekoracji. Warsztaty rękodzieła dla dzieci, bawiąc – uczą. Uczą kreatywności, samodzielności oraz wiary we własne możliwości. Podczas zajęć dzieci poznają różne techniki dekoracji. Przy okazji świetnej zabawy nauczą się robić biżuterię, dekorować przedmioty codziennego użytku, malować na tkaninie, robić maskotki ze skarpetek, zakładki do książek oraz operować igłą i nitką przyszywając guziki, szyjąc okładki na zeszyty, dekoracje z filcu. Będą wykorzystywać rzeczy nowe i używane. Przerabiać nadając im drugie życie. Stworzą dekoracje świąteczne oraz prezenty na specjalne okazje dla rodziny i przyjaciół. Celem warsztatów jest pokazanie dzieciom jak fantastyczne może być rękodzieło. Otworzenie im furtki do znalezienia swojego hobby. Pasji, dzięki której będą mogły wyrazić siebie. Pokazanie, że przedmiot wykonany własnoręcznie dla siebie lub kogoś bliskiego będzie cenniejszy niż najdroższa rzecz w sklepie.

Taniec

Nauka tańca pozwoli dzieciom na opanowanie technicznych i artystycznych tajników poznawanych tańców. Zajęcia odbywające się w systematyczny sposób mają na celu - oprócz nauki tańca - pozytywne ukierunkowanie nadmiaru energii, poprawienie procesów przyswajania wiedzy, wyrabiania umiejętność koncentracji uwagi, wewnętrznej dyscypliny, współpracy i poczucia estetyki. Zabawy, którymi przeplatane są zajęcia mają na celu rozwijanie myślenia, usprawniają koordynację ruchową, refleks, oraz motywują do pozytywnej rywalizacji. Zajęcia prowadzi Marcin Sochacki, dyplomowany instruktor fitness i tańca. Założyciel szkoły tańca „MOVE”. Jego warsztaty taneczne odbywają się zgodnie z opracowanym Programem Edukacji Tanecznej "Wychowanie Poprzez Taniec" w oparciu o zalecenia Światowej Organizacji Tańca oraz autorskie choreografie taneczne do bieżących hitów. Pana Marcina mieliśmy okazję poznać podczas ostatniego pikniku w naszym przedszkolu. To on poderwał wówczas do tańca dzieci i rodziców.

Terapia ręki

Terapia ręki ma na celu usprawnianie małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców oraz zaangażowanie całej kończyny górnej w wykonywanie różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie. Zajęcia prowadzi Pani Eliza Komar, psycholog, terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku Terapia pedagogiczna. Pani Eliza pracuje z dziećmi nad normalizacją napięcia a także skupia uwagę na poprawie pisma i grafomotoryki. Jej zajęcia są dobrane do funkcjonalnego i intelektualnego poziomu dziecka, stwarzając możliwość dalszego rozwoju w przyjazny i interesujący sposób. Dla kogo terapia? Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci wykazujących:
  • zaburzenia napięcia w obrębie kończyny górnej (wzmożone lub obniżone napięcie)
  • nieprawidłową postawę ciała
  • problemy z wykonywaniem codziennych czynności (picie z kubka, zapinanie guzików)
  • problemy w zabawach manualnych (układanie małych przedmiotów, lepienie plasteliny)
  • problemy grafomotoryczne (pisanie, malowanie)
  • zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej
  • problem z koordynacją ruchową
Cele terapii:
  • poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej
  • udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki
  • wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie umiejętności chwytu
  • doskonalenie pisania
  • praca nad koordynacją pomiędzy dłońmi
  • wspomaganie utrzymywania prawidłowej postawy
  • poprawa koncentracji

Sport - Drużyna Kangura

Już od września dołączą do nas trenerzy z Przedszkoliada.pl, którzy prowadzą ogólnopolski program rozrywki ruchowej „Drużyna Kangura”. Program zajęć „Drużyna Kangura” jest formą zachęcenia dzieci do podejmowania aktywności fizycznej opartej na ćwiczeniach z piłkami. Jest on odpowiedzią na potrzebę realizacji zainteresowań ruchowych przedszkolaków oraz ich rodziców, chcących zapewnić swoim dzieciom jak najlepsze warunki do rozwoju fizycznego i motorycznego. Zajęcia są prowadzone przez cały rok przedszkolny, a więc zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącymi systematyczności wysiłku fizycznego. Spełniony jest też drugi warunek ŚOZ, mianowicie każde zajęcia trwają na tyle długo, aby utrwaliły się korzystne efekty zdrowotne ruchu. Tym samym Przedszkoliada.pl wyrabia u dzieci potrzebę regularnej aktywności fizycznej. Program zajęć jest logicznie ułożony - od zajęć najprostszych do coraz bardziej złożonych. W rezultacie prowadzonych zajęć uzupełnionych o ich oprawę oraz pozostałe elementy systemu rozrywki ruchowej Przedszkoliada.pl uzyskujemy unikatowy w skali światowej projekt kreujący kulturę fizyczną wśród przedszkolaków. Uczestnicy systemu Przedszkoliada.pl są nazywani „Aktywnymi Przedszkolakami”. Głównym celem programu „Drużyna Kangura” jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie. CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:
  • polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
  • uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
  • ukulturalnianie fizyczne dziecka
  • zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
  • przygotowanie mentalne do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności, pogodzenia się z przegraną oraz szacunku do przeciwnika,
  • popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.
W pierwszym semestrze zajęć „Drużyna Kangura” najważniejszym zadaniem jest zachęcenie i zainteresowanie przedszkolaków ukierunkowaną aktywnością fizyczną poprzez zabawy z piłkami. Kontynuacja zajęć w drugim semestrze służyć ma utrzymanie ciągłości aktywności fizycznej dzieci i dalszemu rozwijaniu ich umiejętności. Korzystając z szerokiego wachlarza form i treści dążymy do osiągnięcia celu nadrzędnego, jakim jest ukształtowana potrzeba podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci. Dzięki temu możliwy jest rozwój konkretnych umiejętności z zakresu wszystkich gier zespołowych. Takie celowe działania sprzyjają zarówno wyposażeniu przedszkolaka w potrzebne umiejętności i służą ogólnemu rozwojowi zdolności motorycznych. W efekcie dzieci mają samoświadomość celowości ćwiczeń i wszechstronnie się rozwijają. CELE SZCZEGÓŁOWE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA:
  • dostrzeganie wpływu grupy na jednostkę,
  • wyposażenie przedszkolaków w podstawowe umiejętności z zakresu kultury fizycznej,
  • radzenie sobie z konfliktami,
  • uświadomienie dzieciom ich możliwości,
  • znajomość różnych rodzajów ćwiczeń, gier i zabaw,
  • kształtowanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń z zakresu aktywności fizycznej,
  • rozwijanie naturalnych umiejętności dziecka,
  • motywowanie do pracy i osiągania lepszych wyników,
  • nauka pokonywania zmęczenia i słabości,
  • prezentacja dyscyplin sportów zespołowych z piłkami; piłki nożnej, koszykówki, piłki ręcznej, siatkówki
  • określenie kierunku dalszego rozwoju fizycznego dzieci poprzez ich aktywność fizyczną,
  • wszechstronne rozwijanie osobowości,
  • rozwijanie tolerancji wobec innych osób,
  • wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji i zachowań fair play,
  • poszanowanie cudzego mienia.
„AKTYWNY PRZEDSZKOLAK”:
  • wie, jaki wpływ na jego organizm ma ruch.
  • wie, ile czasu potrzeba, by stać się sprawnym.
  • potrafi sprawić, aby ćwiczenia stały się nawykiem.
  • zna różnego rodzaju ćwiczenia z piłkami.
  • zna różne formy gier i zabaw grupowych.
  • posiada umiejętność czucia położenia i ruchów ciała w przestrzeni oraz względem ruchomego przyboru.
  • zna zasady higienicznego postępowania w odniesieniu do otoczenia.
  • wie jak bezpiecznie zachować się w czasie zajęć ruchowych.
  • rozumie, na czym polega dobre komunikowanie się i współpraca z innymi.
  • rozróżnia piłki względem dyscypliny sportu z zakresu dyscyplin składających się na program zajęć.
  • wie gdzie mieszka Kangur, jakie jest jego środowisko i jak się porusza.