Docierają do nas informacje od rodziców naszych przedszkolaków o tym, jak bardzo podobają się dzieciom zajęcia w przedszkolu. Bardzo, bardzo nas to cieszy i dodaje nam skrzydeł, kiedy widzimy, że nasi milusińscy jeszcze w domu próbują kontynuować zajęcia. Tylko spójrzcie jaki piękny kosmos samodzielnie namalował Bartuś w swoim domu. Z dumą prezentujemy jego pracę.

Rozpoczął się pełen nowej energii tydzień. W niedzielę nastała kalendarzowa wiosna. W naszym ogrodzie coraz głośniej słychać śpiew ptaków. Chyba powoli, nieśmiało zaczynają swoje ptasie zaloty. Zanim jednak zatopimy się w naszych wiosennych przygotowaniach wspomnijmy w tym miejscu, że 21 marca to nie tylko pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Od 2005 roku jest to również Światowy Dzień Zespołu Downa, którego pomysłodawcą był Stylianos E. Antonarakis – genetyk z uniwersytetu w Genewie. Wybór tego dnia to nie przypadek.  Jest to dzień narodzin świata przyrody po zimie ale to również symbol istoty zaburzenia. Osoby z zespołem Downa charakteryzuje dodatkowy trzeci chromosom w 21 parze naszego zapisu genetycznego DNA.
Tego dnia – nazwanego również Dniem Kolorowej Skarpetki, uczymy dzieci tolerancji. Kolorowe skarpetki symbolizują różnice ludzi, którzy mogą być różni tak jak właśnie te skarpetki nie do pary.

W kolorowych skarpetach rozpoczęliśmy przygotowania do pożegnania zimy. Z czym się to wiąże? Oczywiście z topieniem Marzanny. Zwykle witaliśmy pierwszy dzień wiosny podczas wycieczek do miejsc, gdzie można było topić Marzannę. W tym roku, z powodu epidemii ten tradycyjny sposób żegnania zimy zrobiliśmy w przedszkolu. Dzieci wspólnymi siłami zrobiły specjalną kukłę, która krążyła po przedszkolu jak po fabryce. Każda grupa miała swój wkład w jej wykonanie. Jedni zrobili  kukłę, drudzy twarz, kolejni sukienkę,  włosy, wianek,itd.

Nie mamy w przedszkolu rzeki, do której moglibyśmy ją wrzucić. Kukłę zatem przywiązaliśmy do drzewa w ogrodzie. Zebraliśmy się przy ogrodzeniu i wodą z węża ogrodowego zaczęliśmy “topić” Marzannę. Każde dziecko, które miało na to ochotę mogło w ten sposób pożegnać zimę. Oczywiście mało kto, nie chciał strzelać wodą do panny na drzewie. Dzieci  miały z tego niezły ubaw a my musieliśmy uważać aby nie zalały również kolegów, koleżanek i wychowawców. Przy okazji nasz ogródek został sowicie podlany 🙂

Chociaż pożegnaliśmy zimę, dzieci już nie mogą doczekać się kolorowych kwiatów.  Świetliki postanowiły więc zrobić je sami. Wychowawczynie podały im trzy przedmioty: rolkę po papierze toaletowym, plastikowy widelec i butelkę. I tu pojawiło się pytanie, w jaki sposób wyczarować z nich wiosenne kwiaty? Dzieci wykorzystały pomoce malarskie bez problemu. Aby uczcić pierwszy dzień wiosny nie obyło się bez wiosennych opasek i mini sesji zdjęciowej. Nie sposób nie zauważyć, że rosną nasze przedszkolaki jak na drożdżach.

W tym czasie nasze najmłodsze szkraby w czarodziejski sposób mogły obserwować jak rośliny powoli budzą się do życia. Przy dźwiękach “Wiosny” Vivaldiego dzieci tanecznym krokiem rozpoczęły nową porę roku. Ta grupa nigdy nie próżnuje i już –  czary mary – i  dzieci wykleiły swoje pierwsze wiosenne kwiatki.

Nie sposób nie przywitać nowej pory roku specjalną, wiosenną piosenką. Skrzaty uczyły się jej podczas zajęć rytmiki z ciocią Marzenką.

Wiosna wiosną ale to również czas na przygotowania do Świąt. Już za tydzień Wielkanoc. Naszą tradycją są świąteczne warsztaty z rodzinami naszych przedszkolaków. Ponownie pandemia zepsuła nam możliwość spotkania się w rodzinnym gronie. Postanowiliśmy jednak, że warsztaty się odbędą ale bez udziału rodzin dzieci. Zorganizowaliśmy warsztaty grupowe, podczas których wspólnie z dziećmi zrobiliśmy wielkanocne palmy.

« 1 z 2 »

Ciocia Agnieszka zanuciła a potem to już poszło. Dzieci podłapały melodię i tak zrobiło się jeszcze przyjemniej.

Cotygodniowe zajęcia kodowania pozostały jeszcze w tematyce marcowej “W marcu jak w garncu”. Krasnale odkrywały obrazek schowany pod pytaniami i zagadkami oraz stworzyły wzór na podstawie podanych koordynantów i na zasadzie ” przesuwanki – kodowanki “.

W tym tygodniu zaplanowaliśmy również eco zajęcia. Nasza zerówka uczyła się sortowania śmieci czyli co gdzie wyrzucamy? W przedszkolu bardzo często poddajemy recyklingowi wszelkiego rodzaju produkty. Tym razem zamiast wyrzucać, wykorzystaliśmy słoiczki do stworzenia ślicznych, wiosennych wazoników 🙂

Tymczasem Wielkanoc coraz bliżej. Ciocie wymyśliły dla swoich Maluszków nową zabawę “Mały króliczek jest głodny”. Dzieci stymulując motorykę i koncentracje  musiały pomóc króliczkowi dotrzeć do marchewki i go nakarmić.

I tak minął nam cały tydzień. W piątek zdążyliśmy jeszcze wysiać owies na świąteczny stół. Za doniczki posłużyły dzieciom pojemniczki po serkach homogenizowanych. Odpowiednio przystrojone, kiedy owies wzejdzie będą piękną świąteczną dekoracją.

Dzieci zabrały owies do domu, gdzie mają się o niego troszczyć, odpowiednio podlewać i czekać aż wykiełkuje. Niestety nie dane nam były dalsze wspólne przygotowania do świąt. W czwartek 25 marca 2021 ponownie – jak w zeszłym roku – zamknięto na dwa tygodnie wszystkie przedszkola i żłobki. Zobaczymy się z dziećmi dopiero 12 kwietnia.