Kodowanie okazało się strzałem w dziesiątkę. Te zajęcia sprawiają naszym przedszkolakom ogromną frajdę. Pracujemy z matą do kodowania i kolorowymi kubeczkami. Wykorzystujemy kodowanie nie tylko podczas zajęć ale również przy okazji ciekawych wydarzeń, które mają miejsce w przedszkolu.

Kodowanie wkręciło nas na dobre i dlatego od 28 września dołączyliśmy do wyzwania „Cała Polska Programuje” w ramach Ogólnopolskiego Programu “Uczymy Dzieci Programować”, organizowanego przez “Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej”. Przez 10 dni będziemy realizować zadania przygotowane specjalnie na tą okoliczność. Będzie dużo pracy, ale my nie możemy się już doczekać.

O PROGRAMIE

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia.

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)

Po co uczymy dzieci programować?

  • uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji
  • kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia
  • pracy zespołowej, szukania kompromisów
  • rozwijanie kreatywności
  • oswajanie z nowoczesnymi technologiami

Więcej informacji również dla rodziców można znaleźć na stronie https://uczymydzieciprogramowac.pl/pl/cala-polska-programuje

Nasze zadania:

Zadanie nr 1. (28.09.2020r.)

Tematem przewodnim jest programowanie zdrowia.
Krasnale wykonały kod zdrowia na cały dzień, czyli czynności higieniczne, o których należy pamiętać. Zdrowe jedzenie i aktywność fizyczna. Dzieci dołożyły od siebie czas oraz przytulanie z rodzicami. Uznały, że bez tego nikt zdrowy nie będzie.


Zadanie nr 2. (30.09.2020r.)
Ruch zakodowany w nutach do melodii ” Panie Janie “.


Zadanie nr 3. (01.10.2020r.)
Marzę, myślę, konstruuję. Z pustych kartonów Skrzaty stworzyły garaż straży pożarnej, filharmonię, na scenie fortepian oraz blok mieszkalny. Praca zespołowa.


Zadanie nr 4. (02.10.2020r.)
Rysuję, maluję, koduję…. na środku kartki namaluj kwiatka. Poprowadź żółtą kreskę od kwiatka do góry kartki….. polecenie jedno, wykonanie różne😉


Zadanie nr 5. (05.10.2020r.)
Gra w zespole. Wieże z kolorowych kubków. Krasnale sumowały nawet 3 rzuty kostką ! Czyja wieża będzie zawierała więcej elementów, a która mniej . Dzieci układały również 5 jednokolorowych wież z 5 różnokolorowych, każda po 5 kubeczków.


Zadanie nr 6. (06.10.2020r.)
Stworzyliśmy ” zdrową” grę planszową. Zakodowane informacje na polach. Nie było przegranych, każdy zdobywał punkty 🙃


Zadanie nr 7. (07.10.2020r.)

Dzisiaj świetna zabawa przy zakodowanym tańcu.


Zadanie nr 8. (08.10.2020r.)

Bezpieczeństwo w sieci. Jak 6 – latkowi wytłumaczyć, czym jest Internet? Dlaczego sieć bywa niebezpieczna? Ćwiczenie z kubeczkami w parach to strzał w dziesiątkę. Dzieci swobodnie sobie rozmawiały trzymając kubeczki tego samego koloru. Na pytanie, z kim rozmawiają, wskazywały na koleżankę/ kolegę z naprzeciwka . Były zaskoczone, kiedy ciocia Agnieszka pokazywała, że ich kubeczki nie są połączone, czyli rozmawiają z nieznajomym.
Z całą pewnością ciocia Agnieszka będzie wracać do tego ćwiczenia zanim Krasnale powędrują do szkoły.